• Alimentația sănătoasă


    Vizitator

    Alimentația sănătoasă

    8 Alimente care par sănătoase, dar nu sunt…

    De astăzi, îmi schimb stilul de viață și alimentația sănătoasă va înlocui definitiv mâncărurile interzise…”

    Vă recunoașteți, oare, cel puțin parțial?

    De câte ori nu v-ați trezit dimineața, hotărâți să renunțați la sedentarism și mai ales la toate grăsimile, prăjelile sau dulciurile? Și puși serios pe treabă, v-ați reorganizat meniul...

    Dintr-o dată, v-ați umplut cămările și frigiderele cu diverse feluri de mâncare, despre care unii cred că sunt compatibile cu alimentația sănătoasă. Dar la o analiză mai atentă, acestea se dovedesc lipsite de proprietăți nutritive și chiar dăunătoare.

    Pentru a avea un regim alimentar echilibrat, trebuie să știți ce puneți pe masă. Este esențial să cunoașteți cel puțin în linii mari, caracteristicile nutriționale ale alimentelor pe care urmează să le consumați, precum și ale ingredientelor ce le compun.

    Iată câteva dintre cele mai populare alimente care la prima vedere par sănătoase, însă privite mai îndeaproape, nu sunt deloc:

    1. Pâinea multicereale

    paine-multicereale.jpegGândindu-vă la alimentația sănătoasă, poate că vă grăbiți să înlocuiți pâinea albă cu cea  multicereale. Aceasta din urmă, datorită amestecurilor, pare mai ușor de digerat. Însă înainte, ar fi bine să controlați ingredientele. Se poate întâmpla ca în ciuda denumirii, să conțină doar cereale rafinate, o adevărată otravă pentru organism.    

    1. Batoanele energizante

    De regulă, batoanele energizante (conțin fructe și cereale din belșug) sunt catalogate gustări deosebit de hrănitoare. Nu degeaba ajung să fie adoptate de cei care urmează o dietă de slăbit. Însă în realitate, din cauza conținutului de conservanți și a numărului de calorii echivalent cu al unei gustări obișnuite, sunt adevărate ”bombe” calorice.

    1. Toate salatele

    Nu orice salată poate fi inclusă în alimentația sănătoasă. Nu toate felurile de mâncare ale căror denumiri încep cu ”salată” sunt considerate optime pentru un regim echilibrat. Multe asemenea salate, având în compoziție ingrediente ”interzise” (maioneză, sosuri, brânzeturi grase, bucăți de bacon sau de pui prăjit), au un ”bagaj” caloric ascuns.

    1. Sucurile de fructe

    Unii oameni consideră sucurile de fructe gata îmbuteliate, potrivite pentru o dietă echilibrată. Dar ele nu vor înlocui niciodată fructele proaspete. Deși bogate în vitamine, sunt la fel de bine ”dotate” și cu zaharuri. În schimb, există o carență de fibre (conțin puțină pulpă de fructe), despre care se știe că sunt esențiale pentru sănătatea intestinului.

    1. Dulciurile vegane

    Cu toate că nu toate deserturile vegane reprezintă o alegere inspirată pentru alimentația sănătoasă, numeroase diete le recomandă. Din păcate, datorită ingredientelor naturale care înlocuiesc laptele tradițional și zahărul obișnuit, consumatorii nu văd pericolul din dulciurile vegane. Și prea puțini sunt la curent cu faptul că aportul caloric depășește limitele normale.

    1. Piureul de fructe

    Piureurile de fructe sunt ”judecate” cu aceeași logică precum sucurile de fructe. Este inutil să presupuneți că sunt bune, cu toate că au în compoziție, în mare parte, doar ingrediente sănătoase. Cele mai multe conțin o bază de fructe, în amestec cu lactate degresate, însă porțiile ”extra-large”, cu prea multe calorii, par anume comercializate să îngrașe.

    1. Produsele fără grăsimi

    Mâncărurile etichetate ”fără grăsimi” nu echivalează nici cu cele hipocalorice, nici cu alimentația sănătoasă. Cine urmează o dietă preponderent fără lipide, nu înseamnă că mănâncă neapărat echilibrat. Aparte grăsimile, trebuie să fiți atenți și la aportul de vitamine și minerale, la cantitatea de fibre și la alți nutrienți esențiali organismului.

    1. Bunătățile fără gluten

    Poate că sunteți tentați să alegeți de pe rafturi prăjiturele, paste făinoase, biscuiți sau alte bunătăți, doar pentru că au afișată eticheta ”fără gluten”. Dar aceste produse sunt recomandate doar persoanelor cu alergii (celiachie). Pentru că deși nu conțin gluten, producătorii nu elimină din rețete grăsimile și zahărul, prezente în cantități semnificative.

    Recomandări

    Cine are pofte și se abține cu greu de la astfel de ”păcate” culinare, își poate permite câteva excepții. Însă principala regulă este ”fără excese!”.

    Cine nu știe cu siguranță când se poate vorbi despre alimentația sănătoasă, este de preferat să elimine, de exemplu, carbohidrații simpli și grăsimile saturate.  

    Surse:

    http://www.cookinglight.com/eating-smart/smart-choices/top-10-unhealthy-foods,

    http://www.livestrong.com/slideshow/1002969-21-foods-sound-healthy-but-not/,

    http://www.foxnews.com/health/2013/02/06/10-foods-that-sound-healthy-but-arent.html,

    http://www.prevention.com/food/healthy-foods-are-bad-you.



    Recenzie utilizator

    Recommended Comments

    Multumesc Dieta Rina, tin aceasta dieta de aproximativ doua luni, am slabit noua kg si m-i s-a reglat tot organismul. Vreau sa tin in continuare si as vrea sa stiu daca este vreo problema? As mai vrea sa dau jos doua kg sa ajung la 58. Indrum pe toata lumea, chiar se vede rezultate, este o dieta usoara si poti diversifica mult alimentatia multumesc
    • Like 2

    Partajează acest comentariu


    Link spre comentariu
    Distribuie pe alte site-uri

  • Cine e conectat?   0 Membri, 0 Anonim, 14 Vizitatori Vezi listă completă

    Nu sunt utilizatori înregistrați conectați acum

  • Statistici Membri

    2.118
    Total membri
    658
    Maxim conectați
    ana75
    Ultima înregistrare
    ana75
    Înregistrat