• Cura de detoxifiere


    Vizitator

    Cura de detoxifiere – Cel mai bun remediu după o masă copioasă Ai mâncat prea mult în această perioadă? Ai abuzat de prea multe calorii și de mâncărurile nesănătoase? Probabil că este timpul să începi o cură de detoxifiere. Mâncatul exagerat, pe lângă că-ți crește circumferința taliei, adaugă kilograme inutile siluetei. Iar când situația se prelungește, poate duce la stări de oboseală și de greață, care, în cele din urmă, au un impact nefavorabil asupra vieții sociale. Dar până și persoanele cele mai responsabile și mai preocupate de propria formă fizică pot să cadă în... păcat. Cu sau fără o ocazie mai deosebită, oricine poate avea ghinionul să cedeze în fața tentațiilor culinare. Dacă te regăsești, te invităm să afli ce alimente cu acțiune depurativă și detoxifiantă să incluzi în regimul de zi cu zi, cura de detoxifiere fiind cel mai potrivit mod prin care-ți poți ”reseta” organismul. Ce trebuie să conțină cura de detoxifiere ?

    1. Lămâi

    lamaie.jpegLămâile, consumate ca atare sau sub formă de apă cu lâmâie ori de suc, sunt considerate alimentele cele mai eficace pentru ”curățarea” organismului. Sunt bogate în vitamina C și ajută la redobândirea echilibrului acido-alcalin. Lamâile depurează și detoxifiază, ajută la drenarea lichidelor și la combaterea acidozei. Acidoza este o stare alterată a pH-ului sângelui (prea acid), verificată în prezența stresului și după abuzurile alimentare (prea multe grăsimi și proteine animale).

     

     

    1. Fructe de pădure

    Murele, afinele, coacăzele și în general toate fructele de pădure sunt un adevărat concentrat de substanțe antioxidante. Acestea luptă împotriva radicalilor liberi, considerați responsabili de îmbătrânirea prematură a corpului. În plus, stimulează metabolismul și ajută la recuperarea liniei. Iar conținutul ridicat de fibre facilitează senzația de sațietate, o componentă importantă în gestionarea planului dietetic de slăbire și a curelor de detoxifiere.

    1. Avocado

    avocado-624x468.jpegLa fel ca ”predecesoarele” din listă, avocado reprezintă o importantă sursă de substanțe antioxidante și de alți nutrienți benefici: minerale (potasiu, magneziu, fier, zinc, fosfor) și vitamine (C, E, K, B-uri) în cantități semnificative. Pe lângă acest ”atribut”, mai este plin de fibre vegetale care favorizează purificarea intestinului, eliminarea toxinelor și a bilei. Rolul fibrelor este să încurajeze mișcările intestinale, esențiale pentru combaterea constipației și prevenirea cancerului de colon.

     

     

     

    1. Anghinare

    O altă prezență, perfectă în cura de detoxifiere , o reprezintă anghinarele. În primul rând, numără foarte puține calorii, motiv pentru care, pot fi consumate în orice cantitate. Astfel, reușesc să compenseze senzația de foame. Aceste plante sunt recunoscute pentru compușii vegetali antioxidanți care intensifică fluxul bilei și reduc nivelul colesterolului ”rău”. Drept urmare, au capacitatea să exercite o importantă acțiune detoxifiantă și hepatoprotectoare.

    1. Crucifere

    Cruciferele sunt bogate în clorofilă, devenind inamicii de temut ai toxinelor. Salata, varza, broccoli și spanacul, legume cu frunze verzi, constituie o sursă prețioasă de fibre, apă și vitamine, toate substanțe care facilitează procesele depurative. Dieta bogată în legume crucifere, reduce riscurile de cancer. Aceste legume intervin în mecanismele de îndepărtare a metalelor grele, a substanțelor poluante și, în general, a toxinelor acumulate la nivelul țesuturilor și celulelor.

    1. Sfeclă roșie

    Din cura de detoxifiere, nu poate lipsi nici sfecla roșie, de altfel un excelent remediu pentru cine acuză probleme la vezica biliară. Bogată în vitamine și minerale, este de un real ajutor ficatului și vezicii biliare pentru îndepărtarea toxinelor. Sfecla roșie se numără printre puținele plante comestibile cu o puternică acțiune antiinflamatoare. Totul se datorează unor pigmenți vegetali responsabili de nuanțarea intensă a pulpei și care favorizează regenerarea celulară și detoxifierea ficatului.

    1. Ceai verde

    Ceaiul verde conține din abundență catechine și polifenoli, principii antioxidante naturale, cu efect drenant, utile pentru contrastarea formării radicalilor liberi. Datorită proprietăților diuretice, ceaiul verde poate reduce absorbția grăsimilor provenite din alimentație. Compușii antioxidanți contribuie la menținerea stării de sănătate în condiții optime. Printre altele, reduc nivelul de colesterol și de trigliceride, îmbunătățesc funcțiile cardiace, asigură protecție împotriva maladiilor cardiovasculare și pot accentua funcțiile cerebrale.

    1. Apă

    apa-potabila-e1459526689836.jpegMulte persoane se axează în principal pe fructe și legume atunci când intenționează să se purifice. Însă neglijează apa, alimentul cel mai simplu și poate cel mai eficace în absolut când se pune problema curelor de detoxifiere. Corpul uman este alcătuit în proporție majoritară, din apă. Prezentă sub forma lichidelor corporale, intervine în mecanismele digestie, contribuie la fluidizarea circulației sanguine, la transportul nutrienților și la reglarea temperaturii.

     

     

    Reține!

    Așa cum natura trebuie uneori ”trezită” din hibernare, și corpul trebuie regenerat și eliberat de toate reziduurile, toxinele și excesul de lichide. Introdu în meniu timp de 2-3 zile alimentele pe care ți le-am propus (sau măcar o parte dintre ele) și în scurt timp, le vei descoperi acțiunea detoxifiantă.  

    Surse:

    http://www.womenshealthmag.com/food/16-detoxing-cleanse-foods,

    http://www.everydayhealth.com/diet-nutrition-pictures/amazing-health-benefits-of-berries.aspx,

    https://draxe.com/benefits-of-lemon-water/,

    http://www.medicalnewstoday.com/articles/283476.php,

    http://www.globalhealingcenter.com/natural-health/healthy-berries/,

    https://authoritynutrition.com/12-proven-benefits-of-avocado/,

    http://www.medicalnewstoday.com/articles/270406.php,

    https://draxe.com/artichokes/,

    http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/01/25/beets-health-benefits.aspx,

    http://www.nhs.uk/Livewell/superfoods/Pages/is-green-tea-a-superfood.aspx,

    http://greatist.com/health/health-benefits-water.



    Recenzie utilizator

    Recommended Comments

    Nu sunt comentarii de afișat


  • Conținut similar

    • De Alina Niță
      Bună, am început ieri 07.08.2017 dieta. 
      Urați-mi succes! !!! Am nevoie. ...
      Problema cu fructele dimineață. ....
      Sper să mă obișnuiesc. ....
      Poop
    • Vizitator
      De Vizitator
      Exista multe diete care promit foarte mult, acestea inmultindu-se pe zi ce trece. Nu sunt insa multe dietele care intr-adevar isi fac treaba bine, ducand la rezultatele pe care ti le doresti. In ultimul timp, Dieta Rina a inceput sa creasca in popularitate, fiind apreciata pentru numeroasele beneficii care le aduce sanatatii, dar mai mult decat atat, pentru faptul ca te ajuta sa scapi de kilogramele in plus intr-o perioada destul de scurta de timp.
      Fiind o dieta disociata de 90 de zile, Dieta Rina a devenit foarte populara atat in strainatate, cat si la noi in tara. Aceasta dieta te va scapa de kilogramele in plus, iar lucrul care conteaza este ca functioneaza. Facand parte din categoiria dietelor disociate, aceasta dieta iti va permite sa consumi intr-o singura zi doar alimente dintr-o singura categorie. Spre exemplu, intr-o anumita zi, vei avea posibilitatea sa consumi doar alimente cu proteine, iar in urmatoarea zi vei putea consuma doar alimente cu carbohidrati. Consumand produse dintr-o singur grup alimentar, vei vedea ca digestia va fi facilitata. Daca digestia este facilitata si procesul de slabire va fi accelerat, astfel incat vei constata ca vei pierde kilogramele in plus mult mai repede. 

      Aceasta dieta a primit acordul numerosilor medici si nutritionisti, fiind considerata foarte sanatoasa, beneficiul ei principal fiind faptul ca vei scadea in kilograme destul de repede. Aceasta dieta este avantajoasa si datorita faptului ca este foarte putin restrictiva. Ea nu te va impiedica sa consumi alimente care iti fac placere si vei constata ca efectul ei va fi cel pe care il vei dori, ajutandu-te sa scazi in greutate.
      Un alt avantaj al acestei diete este ca vei constata ca dupa ce o vei termina, nu vei ajunge sa pui inapoi kilogramele pierdute. In cazul Dietei Rina, acest lucru nu exista. Nu va mai trebui sa te gandesti la faptul ca efectul de yoyo isi va face simtita prezenta si vei constata intr-un timp scurt ca aceasta dieta este exact ce ai nevoie pentru a slabi intr-un mod sanatos si eficient. Accelerarea metabolismului este o alta calitate a acestei diete. Avand un metabolism accelerat, vei constata ca vei reusi sa arzi mai eficient caloriile, astfel ca vei putea consuma orice aliment doresti.
      Atunci cand vorbim despre Dieta Rina, planul alimentar este destul de usor de urmat. Ideea principala este ca va exista o succesiune de 4 zile pana la finalul perioadei de 4 luni. Dupa ce au trecut 29 de zile va trebui sa intrerupi dieta timp de o zi. In aceasta zi va trebui sa consumi doar apa.
      In primul rand trebuie sa stii ca la micul dejun, indiferent de zi, va trebui sa consumi numai fructe. Poti alege orice tip de fructe. De asemenea, mai poti consuma fara grija ceai sau cafea.
      In prima zi de dieta va trebui sa consumi numai proteine. Aceste proteine pot fi luate din diverse tipuri de carne. Cea mai recomandata carne este cea de peste, dar poti avea in vedere si consumul de carne de pui, curcan sau de porc. Aceasta carne se poate consuma sub forma de preparate atat fierte, cat si la gratar. Daca nu doresti sa mananci carne, atunci vei putea servi branzeturi de diferite tipuri sau chiar oua fierte. Ai grija sa nu depasesti cantitatea de 3 oua consumate intr-o zi. Cel mai important este ca la masa de pranz sa consumi minim 200 de grame de proteine, daca se poate, poti consuma mai multe proteine.  Proteinele pot fi servite alaturi de salate, deci nu uita sa le incluzi si pe acestea in dieta ta. Cateva alimente la care poti apela in prima zi de dieta sunt, dupa cum am spus si mai sus, diferitele tipuri de carnuri, dar pe langa acestea poti alege si legume ca andivele, varza, castravetii, ardeiul gras, patrunjel sau ghimbir. Poti amesteca usturoiul zdrobit cu rozmarinul sau cu uleiul de masline. Puiul spre exemplu, il poti consuma fiert si apoi il poti rumeni pe ambele parti.
      A doua zi este ziua amidonului. Dupa ce ai servit la micul dejun fructe, pentru celelalte doua mese te poti orienta spre legume gatite in orice mod doresti. Poti gati aceste legume atat pe jar, cat si la aburi sau la cuptor. Le poti servi alaturi de diverse sosuri. Seara va trebui sa-ti prepari acelasi meniu ca la masa de pranz, dar ai in vedere sa injumatatesti cantitatea de aceasta data. Poti opta pentru diverse alimente, de la ceapa, cartofi sau broccoli, pana la morcovi, ridichi, castraveti sau chiar orez. De asemenea, mai poti lua in calcul si adaugarea de linte, fasole sau mazare la masa ta.
      Ziua trei este cea in care vedetele sunt carbohidratii. Inafara de micul dejun ce va fi format din fructe, in aceasta zi poti opta pentru feluri de mancare diverse. Spre exemplu poti manca o pizza (vegetariana) alaturi de sosuri de rosii, ba chiar vei putea opta pentru paste. De asemenea, vei avea ocazia sa consumi si diferite legume, dar de data aceasta in cantitati mai mici. Produsele de patiserie sunt si ele recomandate, dar la cina. In ziua trei te vei putea rasfata cu produse ca taiteii, prajituri sau inghetata. De asemenea, vei mai putea consuma chiar si ciocolata, care in cazul cinei va fi obligatorie, dar si lasagna.
      In ziua patru va trebui sa-ti iei portia de vitamine. In aceasta zi va trebui sa consumi doar suc de fructe, alaturi de fructe proaspete sau uscate. Vei avea ocazia sa consumi suc de legume, seminte sau nuci. Acestea se vor consuma la fiecare doua ore, pe parcursul intregii zile. Cele mai indicate fructe sunt bananele, kiwi, portocalele, prunele si zmeura. Bineinteles vei putea opta si pentru alte fructe care iti fac placere.
      Atunci cand ai terminat un cliclu de 4 zile, va trebui sa-l reiei pana la finalul celor 3 luni. Dupa ce ai ajuns la finalul celor 90 de zile ale Dietei Rina, va trebui sa mananci normal, dar daca se poate cat mai sanatos. De asemenea, ar fi de preferat ca pentru o perioada sa continui obiceiul de a consuma doar fructe la una dintre mesele zilei.
    • Vizitator
      De Vizitator
      Se curăţă şi se taie în jumătate pe lungime 2 banane. Se stropesc cele patru jumătăţi cu suc de portocale şi se sotează rapid într-o lingură de unt. Se ornează cu căpşuni pasate sau cu alte fructe de pădure. Se presară migdale măcinate.
    • Vizitator
      De Vizitator
      Topic de discutii pentru ziua 3, ziua de carbohidrati.
      Recomandare meniu pentru ziua 3 - https://dieta-rina.ro/retete/ziua-3/?advanced_search_submitted=1&csrfKey=c1447da5932f39be476ad67e6945c5c3&content_field_14[1]=dieta-rina&&&sortby=record_publish_date&sortdirection=desc&record_type=all&time_frame=show_all
      Tot aici puteti posta pozele pentru ce consumati in ziua 3 

       
      Spor la slabit!!!
    • Vizitator
      De Vizitator
      Topic de discutii pentru ziua 2, ziua de amidonuri.
      Recomandare meniu pentru ziua 2 - https://dieta-rina.ro/retete/ziua-2/?advanced_search_submitted=1&csrfKey=b0e481c8c938dbcb00f3a839e14ab80a&content_field_14[1]=dieta-rina&&&sortby=record_publish_date&sortdirection=desc&record_type=all&time_frame=show_all
      Tot aici puteti posta pozele pentru ce consumati in ziua 2 
       
      Spor la slabit!!!
       
      PS: Sper ca nu ati uitat sa va cantariti azi dimineata
  • Cine e conectat?   0 Membri, 0 Anonim, 15 Vizitatori Vezi listă completă

    Nu sunt utilizatori înregistrați conectați acum

  • Statistici Membri

    2.012
    Total membri
    17
    Maxim conectați
    Anca Livia Panfi
    Ultima înregistrare
    Anca Livia Panfi
    Înregistrat