• Cura de detoxifiere


    Vizitator

    Cura de detoxifiere – Cel mai bun remediu după o masă copioasă Ai mâncat prea mult în această perioadă? Ai abuzat de prea multe calorii și de mâncărurile nesănătoase? Probabil că este timpul să începi o cură de detoxifiere. Mâncatul exagerat, pe lângă că-ți crește circumferința taliei, adaugă kilograme inutile siluetei. Iar când situația se prelungește, poate duce la stări de oboseală și de greață, care, în cele din urmă, au un impact nefavorabil asupra vieții sociale. Dar până și persoanele cele mai responsabile și mai preocupate de propria formă fizică pot să cadă în... păcat. Cu sau fără o ocazie mai deosebită, oricine poate avea ghinionul să cedeze în fața tentațiilor culinare. Dacă te regăsești, te invităm să afli ce alimente cu acțiune depurativă și detoxifiantă să incluzi în regimul de zi cu zi, cura de detoxifiere fiind cel mai potrivit mod prin care-ți poți ”reseta” organismul. Ce trebuie să conțină cura de detoxifiere ?

    1. Lămâi

    lamaie.jpegLămâile, consumate ca atare sau sub formă de apă cu lâmâie ori de suc, sunt considerate alimentele cele mai eficace pentru ”curățarea” organismului. Sunt bogate în vitamina C și ajută la redobândirea echilibrului acido-alcalin. Lamâile depurează și detoxifiază, ajută la drenarea lichidelor și la combaterea acidozei. Acidoza este o stare alterată a pH-ului sângelui (prea acid), verificată în prezența stresului și după abuzurile alimentare (prea multe grăsimi și proteine animale).

     

     

    1. Fructe de pădure

    Murele, afinele, coacăzele și în general toate fructele de pădure sunt un adevărat concentrat de substanțe antioxidante. Acestea luptă împotriva radicalilor liberi, considerați responsabili de îmbătrânirea prematură a corpului. În plus, stimulează metabolismul și ajută la recuperarea liniei. Iar conținutul ridicat de fibre facilitează senzația de sațietate, o componentă importantă în gestionarea planului dietetic de slăbire și a curelor de detoxifiere.

    1. Avocado

    avocado-624x468.jpegLa fel ca ”predecesoarele” din listă, avocado reprezintă o importantă sursă de substanțe antioxidante și de alți nutrienți benefici: minerale (potasiu, magneziu, fier, zinc, fosfor) și vitamine (C, E, K, B-uri) în cantități semnificative. Pe lângă acest ”atribut”, mai este plin de fibre vegetale care favorizează purificarea intestinului, eliminarea toxinelor și a bilei. Rolul fibrelor este să încurajeze mișcările intestinale, esențiale pentru combaterea constipației și prevenirea cancerului de colon.

     

     

     

    1. Anghinare

    O altă prezență, perfectă în cura de detoxifiere , o reprezintă anghinarele. În primul rând, numără foarte puține calorii, motiv pentru care, pot fi consumate în orice cantitate. Astfel, reușesc să compenseze senzația de foame. Aceste plante sunt recunoscute pentru compușii vegetali antioxidanți care intensifică fluxul bilei și reduc nivelul colesterolului ”rău”. Drept urmare, au capacitatea să exercite o importantă acțiune detoxifiantă și hepatoprotectoare.

    1. Crucifere

    Cruciferele sunt bogate în clorofilă, devenind inamicii de temut ai toxinelor. Salata, varza, broccoli și spanacul, legume cu frunze verzi, constituie o sursă prețioasă de fibre, apă și vitamine, toate substanțe care facilitează procesele depurative. Dieta bogată în legume crucifere, reduce riscurile de cancer. Aceste legume intervin în mecanismele de îndepărtare a metalelor grele, a substanțelor poluante și, în general, a toxinelor acumulate la nivelul țesuturilor și celulelor.

    1. Sfeclă roșie

    Din cura de detoxifiere, nu poate lipsi nici sfecla roșie, de altfel un excelent remediu pentru cine acuză probleme la vezica biliară. Bogată în vitamine și minerale, este de un real ajutor ficatului și vezicii biliare pentru îndepărtarea toxinelor. Sfecla roșie se numără printre puținele plante comestibile cu o puternică acțiune antiinflamatoare. Totul se datorează unor pigmenți vegetali responsabili de nuanțarea intensă a pulpei și care favorizează regenerarea celulară și detoxifierea ficatului.

    1. Ceai verde

    Ceaiul verde conține din abundență catechine și polifenoli, principii antioxidante naturale, cu efect drenant, utile pentru contrastarea formării radicalilor liberi. Datorită proprietăților diuretice, ceaiul verde poate reduce absorbția grăsimilor provenite din alimentație. Compușii antioxidanți contribuie la menținerea stării de sănătate în condiții optime. Printre altele, reduc nivelul de colesterol și de trigliceride, îmbunătățesc funcțiile cardiace, asigură protecție împotriva maladiilor cardiovasculare și pot accentua funcțiile cerebrale.

    1. Apă

    apa-potabila-e1459526689836.jpegMulte persoane se axează în principal pe fructe și legume atunci când intenționează să se purifice. Însă neglijează apa, alimentul cel mai simplu și poate cel mai eficace în absolut când se pune problema curelor de detoxifiere. Corpul uman este alcătuit în proporție majoritară, din apă. Prezentă sub forma lichidelor corporale, intervine în mecanismele digestie, contribuie la fluidizarea circulației sanguine, la transportul nutrienților și la reglarea temperaturii.

     

     

    Reține!

    Așa cum natura trebuie uneori ”trezită” din hibernare, și corpul trebuie regenerat și eliberat de toate reziduurile, toxinele și excesul de lichide. Introdu în meniu timp de 2-3 zile alimentele pe care ți le-am propus (sau măcar o parte dintre ele) și în scurt timp, le vei descoperi acțiunea detoxifiantă.  

    Surse:

    http://www.womenshealthmag.com/food/16-detoxing-cleanse-foods,

    http://www.everydayhealth.com/diet-nutrition-pictures/amazing-health-benefits-of-berries.aspx,

    https://draxe.com/benefits-of-lemon-water/,

    http://www.medicalnewstoday.com/articles/283476.php,

    http://www.globalhealingcenter.com/natural-health/healthy-berries/,

    https://authoritynutrition.com/12-proven-benefits-of-avocado/,

    http://www.medicalnewstoday.com/articles/270406.php,

    https://draxe.com/artichokes/,

    http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/01/25/beets-health-benefits.aspx,

    http://www.nhs.uk/Livewell/superfoods/Pages/is-green-tea-a-superfood.aspx,

    http://greatist.com/health/health-benefits-water.





    Recenzie utilizator


    Nu sunt comentarii de afișat


  • Conținut similar

    • De Andreea Ciocan
      In aceasta zi ca si gustare avem curmalele japoneze sau le putem inlocui cu alte fructe de sezon.
      VITAMINE
      Vezi rețetă
    • De Andreea Ciocan
      La micul dejun se oate consuma 300 ml compot de fructe la alegere, neîndulcit (disponibil în comerţ sau de preferat făcut în casă)
      VITAMINE
      Vezi rețetă
    • De Andreea Ciocan
      La cina se poate conuma o felie de tort sau o cantitate egală de biscuiţi şi 4 bucăţele de ciocolată neagră.
       
      PS:- Se pun fructe uscate la înmuiat pentru micul dejun de a doua zi. (prunele, smochinele, stafidele, etc.)
      CARBOHIDRAȚI
      Vezi rețetă
    • De Andreea Ciocan
      Se frământă făina şi sarea într-un castron, adăugând treptat apa, uleiul şi condimentele. Aluatul final trebuie să fie moale şi omogen. Se stropeşte cu puţină apă, se acoperă cu tifon umed şi se lasă cel puţin jumătate de oră la dospit. Se separă aluatul în 6 bucăţi rotunde de aceeaşi dimensiune şi se lasă puţin la uscat. Se presează fiecare bucată cu mâna, după care se întinde într-o foaie subţire. Se coace în tigaie la foc mare. Se serveşte caldă.
      Se poate adăuga sos de roşii.
      PS:  Chapattis poate fi înlocuită cu clătite.
      CARBOHIDRAȚI
      Vezi rețetă
    • De Andreea Ciocan
      La micul dejun se pot consuma 2 mere sau 2 kiwi.
      CARBOHIDRAȚI
      Vezi rețetă
  • Cine e conectat?   1 Membru, 0 Anonim, 51 Vizitatori Vezi listă completă

  • Statistici Membri

    1.087
    Total membri
    17
    Maxim conectați
    Costeamicaela
    Ultima înregistrare
    Costeamicaela
    Înregistrat