• Secrete de slăbire – Surprize, surprize.... Variațiile de greutate


    Vizitator

    Secrete de slăbire – Surprize, surprize.... Variațiile de greutate

    Ai încercat să slăbești și în ciuda efortului, toate dietele par să fie potrivnice? Ce-ar fi să-ți dezvăluim câteva secrete de slăbire care au legătură tocmai cu greutatea, ”problema” ce doare cel mai tare?

    Secrete de slăbire – Cum se modifică greutatea într-o zi?

    Adeseori, procesul de slăbire pare greu de explicat (cel puțin la prima vedere). Dar în spatele acestui mecanism se află câteva secrete. Unul dintre ele se referă la variațiile posibile de greutate înregistrate în timpul unei zile.

    Este uimitor să te cântărești și să constați că ai 1 kilogram sau mai multe în minus. Surpriza este și mai mare dacă slăbirea miraculoasă se înregistrează chiar peste noapte. Dar în realitate, nu se întâmplă nimic anormal.

    Secrete-de-slăbire.jpeg

    De-a lungul a 24 de ore, masa corporală poate avea oscilații chiar de 2-2,5 kilograme. Totul se petrece din cauza alimentelor consumate, transpirației, fluidelor corporale și reziduurilor.

    În timpul zilei (perioada activă), corpul uman își procusră din hrană, un număr mare de calorii; în modul să reușească să facă față tuturor necesităților. O persoană are nevoie de circa 2.000 de calorii / zi. Întregul necesar este acoperit din tot ce mănâncă și bea la mesele principale și la gustări.

    De regulă, astfel de obiceiuri nu au loc pe timpul nopții (perioada inactivă). În această fază, corpul are ocazia să ardă toate caloriile introduse odată cu alimentația. Progresiv, pierde calorii și odată cu ele, ”dizolvă” energia provenită din carbohidrați, lipide și proteine.

    Nu este niciun secret de slăbire, ci doar adevăratul motiv pentru care în zorii zilei următoare, îți poți simți fizicul mai ”ușor”decât înainte cu o seară.

    Potrivit unui studiu publicat în revista International Journal of Nursing Practice, prin alimentația și lichidele consumate, corpul ”câștigă” peste 2,5 kilograme.

    În schimb, printre principalii factori care contribuie la ”ușurare”, se numără respirația și lichidele evaporate prin piele (fiecare ”consumă” câte 350 grame), urina (1.400 grame), fecalele (200 grame), sudoarea (90 grame). (Valorile numerice sunt aproximative).

    Secrete de slăbire – Care este momentul optim să te cântărești?

    Dacă te afli la cură de slăbire, pentru a te convinge că funcționează, în mod obsesiv, există tentația să verifici continuu cât de jos coboară acul cântarului. Astfel, te poți regăsi în fiecare dimineață stând pe cântar, în speranța că poate îți indică o scădere mai relevantă.

    Dar nimic nu este mai greșit decât să acționezi similar. Pentru că adevărata slăbire nu se vede la câteva ore distanță de când ai început dieta. Trebuie să treacă săptămâni bune până ce diferențele de greutate vor echivala cu pierderea surplusului de kilograme.

    Iar cum nicio dietă nu funcționează în prezența unui moral devastat de preocupări, ca să dea roade, este esențial să te eliberezi de gândurile negative. Și în niciun caz, nu lăsa ca oscilațiile de greutate să-ți ”taie” din motivație și să-ți saboteze obiectivele primare.

    Cu alte cuvinte, în loc să devii un fel de ”sclav” al cântarului, învață să descifrezi ceea ce-ți indică rezultatele în cifre.

    Pentru început, ține cont de variațiile zilnice de greutate menționate anterior (conținut intestinal, fluide, etc.). Cantitatea lichidelor (apa intra și extracelulară) poate fi influențată de anumite tratamente farmacologice, de unele modificări fiziologice (menstruație, menopauză), de maladiile tiroidiene, etc.

    Toți sunt factori ce contribuie al retenția hidrică și totodată la îngrășarea cu câteva kilograme, chiar daca nu se poate vorbi despre o îngrășare în adevăratul sens al cuvântului. Orice efect de genul se poate atenua / reduce printr-o hidratare mai bună (mai multă apă băută) și prin diminuarea aportului de sare.

    În plus, greutatea mai depinde de masa osoasă, de masa organelor interne, de masa musculară și de cantitatea de glicogen depozitat în ficat și mușchi.  Dacă primele două variabile rămân neschimbate, a treia suferă doar ușoare modificări; motiv pentru care poate fi considerată tot o constantă.

    În cazul următorului parametru (glicogenul acumulat), lucrurile se schimbă. Este vorba despre un fel de carbohidrați stocați în țesuturile musculare și hepatice. După un efort fizic susținut sau în timpul unui regim de slăbire, valorile glicogenului pot să scadă vertiginos.

    Totodată, vei constata că acul balanței arată, poate, câteva sute de grame mai puțin. Dar slăbirea este doar în aparență. Pentru că odată cu integrarea carbohidraților, în ziua de repaus, cu stupoare, vei constata o creștere în greutate undeva la valoarea inițială (creșterea poate fi cu 500 grame).

    În concluzie, nu recomandăm cântărirea zilnică, ci cel mult de 2 ori pe săptămână. Și de fiecare dată, trebuie s-o faci cam la aceeași oră, preferabil dimineața pe stomacul gol, doar în lenjerie intimă și pe același cântar.

    Și încă unul dintre secretele de slăbire face referire la verificarea numărului de kilograme în anumite momente. Practic, trebuie să eviți să te cântărești imediat după antrenamente sau în timpul zilelor de restricții alimentare (când urmezi o dietă).  

    Surse:

    http://www.womenshealthmag.com/weight-loss/weight-fluctuation-experiment,

    http://www.fitday.com/fitness-articles/fitness/weight-loss/weight-fluctuations-explained.html,

    http://www.shape.com/lifestyle/mind-and-body/when-your-weight-fluctuates-whats-normal-and-whats-not,

    http://www.livestrong.com/article/438810-how-is-glycogen-used-during-exercise/,

    https://www.nursingtimes.net/Journals/1/Files/2011/8/1/Fluid%20balanceCorr.pdf.pdf.



    Recenzie utilizator

    Recommended Comments


  • Conținut similar

    • De Alina Niță
      Bună, am început ieri 07.08.2017 dieta. 
      Urați-mi succes! !!! Am nevoie. ...
      Problema cu fructele dimineață. ....
      Sper să mă obișnuiesc. ....
      Poop
    • Vizitator
      De Vizitator
      Exista multe diete care promit foarte mult, acestea inmultindu-se pe zi ce trece. Nu sunt insa multe dietele care intr-adevar isi fac treaba bine, ducand la rezultatele pe care ti le doresti. In ultimul timp, Dieta Rina a inceput sa creasca in popularitate, fiind apreciata pentru numeroasele beneficii care le aduce sanatatii, dar mai mult decat atat, pentru faptul ca te ajuta sa scapi de kilogramele in plus intr-o perioada destul de scurta de timp.
      Fiind o dieta disociata de 90 de zile, Dieta Rina a devenit foarte populara atat in strainatate, cat si la noi in tara. Aceasta dieta te va scapa de kilogramele in plus, iar lucrul care conteaza este ca functioneaza. Facand parte din categoiria dietelor disociate, aceasta dieta iti va permite sa consumi intr-o singura zi doar alimente dintr-o singura categorie. Spre exemplu, intr-o anumita zi, vei avea posibilitatea sa consumi doar alimente cu proteine, iar in urmatoarea zi vei putea consuma doar alimente cu carbohidrati. Consumand produse dintr-o singur grup alimentar, vei vedea ca digestia va fi facilitata. Daca digestia este facilitata si procesul de slabire va fi accelerat, astfel incat vei constata ca vei pierde kilogramele in plus mult mai repede. 

      Aceasta dieta a primit acordul numerosilor medici si nutritionisti, fiind considerata foarte sanatoasa, beneficiul ei principal fiind faptul ca vei scadea in kilograme destul de repede. Aceasta dieta este avantajoasa si datorita faptului ca este foarte putin restrictiva. Ea nu te va impiedica sa consumi alimente care iti fac placere si vei constata ca efectul ei va fi cel pe care il vei dori, ajutandu-te sa scazi in greutate.
      Un alt avantaj al acestei diete este ca vei constata ca dupa ce o vei termina, nu vei ajunge sa pui inapoi kilogramele pierdute. In cazul Dietei Rina, acest lucru nu exista. Nu va mai trebui sa te gandesti la faptul ca efectul de yoyo isi va face simtita prezenta si vei constata intr-un timp scurt ca aceasta dieta este exact ce ai nevoie pentru a slabi intr-un mod sanatos si eficient. Accelerarea metabolismului este o alta calitate a acestei diete. Avand un metabolism accelerat, vei constata ca vei reusi sa arzi mai eficient caloriile, astfel ca vei putea consuma orice aliment doresti.
      Atunci cand vorbim despre Dieta Rina, planul alimentar este destul de usor de urmat. Ideea principala este ca va exista o succesiune de 4 zile pana la finalul perioadei de 4 luni. Dupa ce au trecut 29 de zile va trebui sa intrerupi dieta timp de o zi. In aceasta zi va trebui sa consumi doar apa.
      In primul rand trebuie sa stii ca la micul dejun, indiferent de zi, va trebui sa consumi numai fructe. Poti alege orice tip de fructe. De asemenea, mai poti consuma fara grija ceai sau cafea.
      In prima zi de dieta va trebui sa consumi numai proteine. Aceste proteine pot fi luate din diverse tipuri de carne. Cea mai recomandata carne este cea de peste, dar poti avea in vedere si consumul de carne de pui, curcan sau de porc. Aceasta carne se poate consuma sub forma de preparate atat fierte, cat si la gratar. Daca nu doresti sa mananci carne, atunci vei putea servi branzeturi de diferite tipuri sau chiar oua fierte. Ai grija sa nu depasesti cantitatea de 3 oua consumate intr-o zi. Cel mai important este ca la masa de pranz sa consumi minim 200 de grame de proteine, daca se poate, poti consuma mai multe proteine.  Proteinele pot fi servite alaturi de salate, deci nu uita sa le incluzi si pe acestea in dieta ta. Cateva alimente la care poti apela in prima zi de dieta sunt, dupa cum am spus si mai sus, diferitele tipuri de carnuri, dar pe langa acestea poti alege si legume ca andivele, varza, castravetii, ardeiul gras, patrunjel sau ghimbir. Poti amesteca usturoiul zdrobit cu rozmarinul sau cu uleiul de masline. Puiul spre exemplu, il poti consuma fiert si apoi il poti rumeni pe ambele parti.
      A doua zi este ziua amidonului. Dupa ce ai servit la micul dejun fructe, pentru celelalte doua mese te poti orienta spre legume gatite in orice mod doresti. Poti gati aceste legume atat pe jar, cat si la aburi sau la cuptor. Le poti servi alaturi de diverse sosuri. Seara va trebui sa-ti prepari acelasi meniu ca la masa de pranz, dar ai in vedere sa injumatatesti cantitatea de aceasta data. Poti opta pentru diverse alimente, de la ceapa, cartofi sau broccoli, pana la morcovi, ridichi, castraveti sau chiar orez. De asemenea, mai poti lua in calcul si adaugarea de linte, fasole sau mazare la masa ta.
      Ziua trei este cea in care vedetele sunt carbohidratii. Inafara de micul dejun ce va fi format din fructe, in aceasta zi poti opta pentru feluri de mancare diverse. Spre exemplu poti manca o pizza (vegetariana) alaturi de sosuri de rosii, ba chiar vei putea opta pentru paste. De asemenea, vei avea ocazia sa consumi si diferite legume, dar de data aceasta in cantitati mai mici. Produsele de patiserie sunt si ele recomandate, dar la cina. In ziua trei te vei putea rasfata cu produse ca taiteii, prajituri sau inghetata. De asemenea, vei mai putea consuma chiar si ciocolata, care in cazul cinei va fi obligatorie, dar si lasagna.
      In ziua patru va trebui sa-ti iei portia de vitamine. In aceasta zi va trebui sa consumi doar suc de fructe, alaturi de fructe proaspete sau uscate. Vei avea ocazia sa consumi suc de legume, seminte sau nuci. Acestea se vor consuma la fiecare doua ore, pe parcursul intregii zile. Cele mai indicate fructe sunt bananele, kiwi, portocalele, prunele si zmeura. Bineinteles vei putea opta si pentru alte fructe care iti fac placere.
      Atunci cand ai terminat un cliclu de 4 zile, va trebui sa-l reiei pana la finalul celor 3 luni. Dupa ce ai ajuns la finalul celor 90 de zile ale Dietei Rina, va trebui sa mananci normal, dar daca se poate cat mai sanatos. De asemenea, ar fi de preferat ca pentru o perioada sa continui obiceiul de a consuma doar fructe la una dintre mesele zilei.
    • Vizitator
      De Vizitator
      Se curăţă şi se taie în jumătate pe lungime 2 banane. Se stropesc cele patru jumătăţi cu suc de portocale şi se sotează rapid într-o lingură de unt. Se ornează cu căpşuni pasate sau cu alte fructe de pădure. Se presară migdale măcinate.
    • Vizitator
      De Vizitator
      Topic de discutii pentru ziua 3, ziua de carbohidrati.
      Recomandare meniu pentru ziua 3 - https://dieta-rina.ro/retete/ziua-3/?advanced_search_submitted=1&csrfKey=c1447da5932f39be476ad67e6945c5c3&content_field_14[1]=dieta-rina&&&sortby=record_publish_date&sortdirection=desc&record_type=all&time_frame=show_all
      Tot aici puteti posta pozele pentru ce consumati in ziua 3 

       
      Spor la slabit!!!
  • Cine e conectat?   0 Membri, 0 Anonim, 13 Vizitatori Vezi listă completă

    Nu sunt utilizatori înregistrați conectați acum

  • Statistici Membri

    2.118
    Total membri
    658
    Maxim conectați
    ana75
    Ultima înregistrare
    ana75
    Înregistrat