Informatii utile despre Dieta Rina

* Este bine sa includeţi în meniu carne slabă, în special carne de pasăre. Acesta este unaliment sănătos şi hrănitor, cu un conţinut de fier pe care organismul vostru si il va absorbi imediat. Orice grăsime vizibilă trebuie întotdeauna curatată.

* In fiecare zi de carbohidrati puteţi prepara o salată din salată verde, castraveţi, varză şi roşii. Adăugaţi orice fel de germeni, susan sau seminţe de floarea soarelui (cu măsură) şi ierburi aromate proaspete (pătrunjel, busuioc, tarhon etc), ceapă verde.


*Pentru ca regimul să dea rezultate, este important să nu vă fie foame niciodată, în primele zile ale regimului Rina 90, vă puteţi desfăta cu cantităţi mai generoase de mâncare, în special dacă sunteţi obişnuit cu mese consistente, însă respectaţi întotdeauna intervalul sugerat înainte de a lua următoarea masă. Pe măsură ce zilele din regim trec, veţi putea să vă adaptaţi cu uşurinţă meselor moderate. în zilele de vitamine, când vi se face foame, puteţi mânca fructe uscate, nuci şi seminţe. Atenţie: o mână este suficientă. Puteţi înlocui întotdeauna fructele cu legume simple proaspete (puteţi să le îmbogăţiţi cu ierburi aromate).


* Nu reuşiţi să vă preparaţi singuri meniul zilnic? Atunci când luaţi masa în oraş (restaurant, picnic, în vizită la prieteni) alegeţi felurile de mâncare disponibile conform principiilor de combinare a alimentelor. O altă posibilitate ar fi să vă preparaţi dinainte masa şi să o luaţi cu voi la muncă, în călătorii etc.


* Pentru salate, se poate alege orice varietate de brânză degresată.


* Uleiul de măsline extra virgin, presat la rece nu ridică nivelul colesterolului datorită nivelului său ridicat de acizi graşi nesaturaţi. Este benefic datorită conţinutului de colesterol de tip HDL recunoscut pentru efectele sale de prevenire a multor boli ale civilizaţiei moderne. Uleiul de măsline conţine o gamă variată de ingrediente medicinale şi, de asemenea, îmbunătăţeşte absorbţia vitaminelor grase solubile. Folosiţi grăsimea rar; alegeţi ulei de calitate şi căutaţi ulei a cărui etichetă indică în mod clar că vă protejează sănătatea.


* Dacă stomacul dumneavoastră nu tolerează bine fructele proaspete (vă simţiţi balonaţi sau simţiţi o senzaţie de presiune în stomac) încercaţi să gătiţi sau să coaceţi fructele. Sau înlocuiţi-le cu legume: proaspete, sote, prăjite însă nesărate (se pot folosi ierburi aromate). Sau vedeţi dacă una din următoarele idei vă ajută să scăpaţi de probleme: mâncaţi numai un singur tip de fructe la masă, respectaţi intervalul de două ore înainte de următoarea masă, spălaţi bine fructeie. Apa şi fructele proaspete nu reprezintă o combinaţie fericită; încercaţi să beţi mai mult ceai cald în zilele de fructe.


*Dacă vă plac foarte mult produsele lactate, este posibil să le simţiţi lipsa; însă, le puteţi pune în prim plan în unele zile de proteine. Iaurtul, laptele bătut, brânza de vaci, etc. merg bine cu ardeiul gras, spanacul, castraveţii şi alte legume. Alegeţi produse degresate, evitaţi brânzeturile grase.

 
*Alegeţi pâine integrală sau cu adaos de seminţe deoarece aceasta este o adevărată bogăţie a naturii: este bogată în vitamine, minerale şi fibre, este plină de energie şi se păstrează proaspătă timp de mai multe zile. Cumpăraţi diferite tipuri însă verficaţi cu atenţie ingredientele de pe etichetă.


*Grăsimea este precum orice alt lucru din viaţă: dăunătoare în exces, însă benefică organismului nostru dacă sunt selectate grăsimile potrivite în cantităţi moderate. Grăsimea are o importanţă deosebită în regimul alimentar deoarece conţine aminoacizi vitali pentru stimularea absorbţiei de vitamine liposolubile (A, D, E şi K). Există două
tipuri de grăsimi: vizibile şi invizibile. Cea vizibilă trebuie mereu îndepărtată. învăţaţi cum să recunoaşteţi produse care conţin grăsime invizibilă atunci când faceţi cumpărături.


*Este posibil ca în timpul dietei masa dumneavoastră corporală să ajungă într-un punct fix: kilogramele nu vor mai dispărea mai multe zile sau chiar săptămâni. Acest lucru se poate întâmpla chiar la începutul regimului sau după o lună, oricând. Schimbările din organism au loc în timp, prin urmare nu vă faceţi griji, încercaţi următoarele:
- Măsuraţi-vă dimensiunile corporale. Veţi observa că veţi slăbi în centimetri în pofida
stagnării kilogramelor, iar acest lucru vă va <b>ridica moralul</b>.
- Faceţi exerciţii fizice. Exerciţiile fizice regulate stimulează consumul de energie. Mişcarea influenţează sănătatea în mod pozitiv şi este o bună pregătire pentru perioada de menţinere a greutăţii corporale.
- Trataţi <b>ziua de apă</b> ca fiind un lucru serios şi de valoare. Conform experienţelor celor care au ţinut Dieta Rina 90, aceasta înclină balanţa în favoarea scopurilor dumneavoastră.
- Din când în când, săriţi peste o zi de carbohidraţi sau alegeţi o zi de proteine sau de amidonuri în schimb. Este posibil ca dulciurile consumate în ziua de carbohidraţi să fi fost prea bogate.


*Inlocuiţi pulpele de pui cu tofu. Este o sursă de proteine vegetale, deci fări colesterol, aproape lipsită de grăsimi; tofu poate fi preparat într-o varietate moduri. Din moment ce nu conţine proteinele din lapte, tofu este ideal perj persoanele care suferă de alergii. Tofu aromat cu verdeţuri şi cel afumat s| mâncăruri delicioase.


*Unele persoane au dificultăţi în ceea ce priveşte digestia legumelor din familia cruciferelor (varza). înlocuiţi varza şi varza creaţă cu varză chinezească, iar conopida cu broccoli. Puteţi folosi condimente iuţi (piper negru, chili, încercaţi ghimbirul) atunci când gătiţi sau condimente care conţin uleiuri aromate ce reduc balonarea (seminţe de chimen, seminţe de fenicul, seminţe de muştar negru). Cei care au urmat Dieta Rina spun că digestia lor s-a îmbunătăţit şi a fost mai regulaţi pe durata regimului alimentar şi, în consecinţă, balonarea a încetat.


*Există un motiv bun pentru care se adaugă boabe de piper negru în fasole: în felul acesta intestinele nu vor mai „face gălăgie". Mai sunt şi alte ponturi atunci când gătiţi fasole pentru a ajuta digestia. Lăsaţi-o la înmuiat câteva ore sau peste noapte, scurgeţi apa şi adăugaţi alta proaspătă înainte de a o pune la fiert. Fierbeţi la foc potrivit. Folosiţi condimente care ajută la digestie (seminţe de chimen, fenicul, dafin, Ienupăr) şi condimente iuţi. Puneţi în practică cunoştinţele din alte bucătării: în bucătăria macrobiotică se folosesc alge, iar în bucătăria indiană chimen dulce.


*Dacă nu vă plac în mod special dulciurile, nu este necesar să mâncaţi dulciuri la cină. Pur şi simplu păstraţi o porţie de mâncare de la prânz pentru cină. Serviţi cu salată; este o alegere bună deoarece aceasta conţine fibre, vitamine şi substanţe minerale care au un efect pozitiv asupra sistemului digestiv, prin urmare este benefică sănătăţii.


*Fiţi atenţi la sfaturile privind programul meselor pe durata unei zile. Alimentele bogate în grăsimi sunt digerate mai greu, prin urmare trebuie să aşteptaţi mai mult înainte de a lua următoarea masă. Peştele este un bun înlocuitor al cărnii; este şi uşor de digerat şi hrănitor.


*Condimentele şi ierburile aromate dau un plus de savoare mâncărurilor dumneavoastră. Cu o combinaţie inspirată de condimente, puteţi crea o armonie fascinantă de arome, în timp ce o combinaţie greşită a condimentelor sau folosirea acestora în exces poate avea rezultate dezastruoase. Prin urmare, pentru a vă familiariza cu condimentele, încercaţi-le în cantităţi mici şi veţi ajunge să cunoaşteţi aromele acestora. încercaţi şi condimente exotice. Condimentele şi ierburile aromate au un conţinut redus de calorii; cele proaspete sunt bogate în vitamine şi substanţe minerale.


*Probabil aţi observat că roşiile sunt nelipsite din meniul zilei de carbohidraţi. Roşia este bogată în vitamina A şi C, ceea ce ajută celulele organismului să nu îmbătrânească. De asemenea, este bogată în substanţe minerale, în special potasiu şi fosfor. Conţine licopină, unul din cei mai eficienţi antioxidanţi care nu se distruge în timpul gătitului. Roşia este o bună sursă de hidratare pentru organism, dar în acelaşi timp are un efect uşor diuretic. Nu este nicio problemă dacă folosiţi conserve de roşii. Atunci când mergeţi la cumpărături, verificaţi întotdeauna etichetele produselor şi fiţi siguri că acestea nu conţin sare în exces sau aditivi artificiali, deoarece sunt periculoase pentru organism. Oregano şi busuiocul sunt cei mai buni prieteni ai roşiei.


*Ciocolata neagră cu un conţinut mare de cacao (70% sau mai mult) conţine antioxidanţi care ajută organismul la neutralizarea radicalilor liberi. Aceasta vă menţine sănătoşi şi în formă, prin urmare consumaţi cele 4 bucăţi obligatorii de ciocolată la masa de seară. în plus, ciocolata vă reduce nevoia de dulce (nu veţi mai simţi nevoia de a mânca o altă prăjitură, o altă cupă de îngheţată, un alt biscuite, etc).


Ziua 1  
Ziua 2  
Ziua 3 
Ziua 4 
Retete 
Forum Dieta Rina